VIATGE A ISLANDIA agost 2012

Dia 7 d'agost 2012
Sortim de la T2 de l'aeroport de Barcelona cap a les 22:40h en direcció a Reykjavik. Després de 4 hores de vol arribem a la nostra destnació. A Reykjavik a l'estiu van dues hores menys que a Barcelona. Un cop allà al mateix aereoport busquem l'Autobus Line Blue amb la qual per internet ja haviem comprat els bitllets i només haviem d'anar a canviar-los per bitllets de debó. Per agafar l'autobus hem atravessat el parking i buscar l'andana 4 que està escrit a terra. Durant el trajecte ens fan canviar a un autobus més petit i finalment arribem al nostre hotel cap a les 4:15h  però les 6:15h de Barcelona.

Dia 8 d'agost 2012
Al matí ja hem descobert la bona olor que fa l'aigua calenta de la dutxa, tal i com deia en Xavier Moret en el seu llibre "Islandia, l'illa secreta" fa olor a ous podrits, sort que l'olor no es queda al cos ni al cabell, se'n va un cop apagues l'aigua calenta.
Passejada per Reykjavik. Esglèsia Halljrimskirkja, per pujar a la torre paguem 4€ (ens deixen pagar en euros, no portem corones que és la moneda oficial d'Islandia, ens havien informat que a islandia tot ho pots pagar en tarjeta). Devant d'aquesta esglèsia hi ha el monument a Leifur l'Afortunat que després de matar alguns veïns en una discussió va ser condemnat a 3 anys d'exil.li i es va refugiar en una illa del nord que ell va anomenar Groenlandia. Diuen que va ser ell qui va descobrir America abans que Cristofol Colom. Hem seguit fins arribar al Llac Tjörnin on a prop hi ha l'Ajuntament amb una cafeteria agradable i una maqueta d'Islandia enorme. Hem passat pel punt d'informació del carrer Adalstrati i ens hem dirigit cap al port. Hem continuat fins arribar el Kiosc Baejakins Bestu on diuen que fan el millor Hot dog, en islandès un Pylsa.
Hem anat al HARPA (www.harpa.is) un edifici relativament nou que té unes formes hexagonals on hem vist un audiovisual d'Islandia "The Expo Iceland Pavillon"l'audiovisual no val la pena però si l'edifici.
Després hem passat per devant del Teatre Nacional de Reykjavik, és curiós feien els Miserables.
Hem passat pel KAFFI BARIN on es va rodar la pel.lícula 101 Reykjavik, ens hem decidit però per entrar a una cafeteria anomenada GLAETAN BOKAKAFFI situada a Laugavegur el carrer principal de Reykjavik. A continuació ens hem arribat fins la Plaça Austurvöllur on hi ha el Parlament i una esglèsia luterana La Domkirka. En aquesta plaça és on es manifestaven els ciutadans islandesos durant les protestes per la crisis del 2008 i on també hi ha l'hotel Borg un dels més antics de Reykjavik. A final del dia ens hem arribat una altra vegada al port per veure el vaixell vikingo anomenta Sun Voyager, és més aviat un esquelet d'un vaixell. I vorejant el port hem arribat fins la Höfdi House. És una casa de fusta que la va fer construir al 1909 el consol francès Jacques Brillouin, en aquesta casa es van reunir Ronald Reagan i Mikael Gorbatxov al 1986. L'horari es de dll a dv de 11h-16h i no es permet l'entrada amb motxiles ni mascotes.
Després hem passat per la parada d'autobus HLEMMUR que es troba al carrer Raudararstigur per preguntar per l'autobús 15, doncs aquest autobús porta fins l'aeroport domèstic on hem llogat un cotxe a AVIS. La direcció de l'autobus és cap a Vesturbaer i són 5 parades fins l'aeroport en qüestió (Reykjavikurflugvöllur).

Dia 9 d'agost 2012

8:55h Sortida de l'hotel
9:50h Ja som dins el 4x4 un Suziki Gran Vitara, anem cap a Geysir.
11:53h Parada a un super de carretera Super SAMKAUP.
13:29h Sortim del Geysir després d'una petita mulladeta.
19:55h Asseguts a un Club de Golf on ens donaran de sopar.

Al matí hem anat a l'aeroport domestic perque ens donessin el cotxe el 4x4 que hem llogat per internet através d'AVIS. Després d'esperar deu minuts a que vingués l'home de AVIS ens han donat el Suzuki Gran Vitara de color GOLD i hem sortit de Reykjavik  en direcció a Thijuevellir. És un park natural que es troba a la carretera C36 i on hi ha un llac anomenat Pinguallavatn. Tot seguit hem agafat la carretera C365/35 i ens hem dirigit cap a Geysir. Un toll d'aigua calenta. Abans però hem parat a un super a comprar provisions, pernil dolç, formatge, pa de motlle, galetes i tomaquets (2349 iks). Després hem seguit per la carretera C35 per arribar a la Gullfoss, una gran cascada d'aigua. Aquí hem vist l'arc de Sant Martí i ens hem pres una sopeta calenta a Gullfosskaffi (2500 iks).
Cap a les 19:30h hem arribat a l'hotel Hammer, al costat d'un camp de golf, gràcies al Garmin i després de passar per la carretera C52 sense asfaltar i la C50 asfaltada. Hem anat a sopar al Hviti Barinn Golfskalinn Hamvi 310 a Borgarnes. Ens ha costat 8760 iks.
Ara són les 21:41h i ja estem a l'habitació de l'hotel.

Dia 10 d'agost 2012

9:35h Sortida de l'hotel (habitació 129), anem a veure foques a Holf, Peninsula Snaefellnes, carretera C54 (molt simpàtica la de l'hotel que ens ha assenyalat en un mapa llocs interessants per veure).
10:57h Ytrirunga. Molt xulo, però com que plou molt no hem pogut veure les foques. Hi ha una casa solitaria (no és un bar) amb tres caballs i tres ovelles de tres colors diferents. Hem fet una foto.
Kast Guesthouse parem a fer una té al costat de Lysuholl. On hi ha una piscina d'aigua mineral (amb gas). El Kast (C54) és un lloc bo per passar la nit, nosaltres però no ens quedem, rò això si prenem un té i no ens fan pagar res. Finalment hem trobat la LAUG/ POOL és a prop del Kast però està tancada, obren de 13h-20h i ara mateix són les 11:45h. Decidim continuar fins a Anartaparsi. Hem arribat fins Songhellir (13:25h). Hem continuat per la carretera C54 fins arribar a Bundir on hem agafat la C574, on , tal i com ens havia dit la noia de l'hotel de Borganes, hi ha una esglèsia petita i de fusta de l'any 1784. Hem donat una volta pels voltants, al costat del mar i hem pogut veure el cap d'una foca, hem passejat per les dunes negres que hi ha al voltant i al tornar cap a l'esglèsia, hem pogut entrar dins, estava oberta. A dins hi havia un preperant un casament. Després hem arribat fin Arnarstapi. Aquí hem vist el monument al Vikingo i hem agafat un caminet en direcció a l'oest seguint el litoral del mar fins arribar a Hellmar (2,5 Km caminant). Al final del 2,5 km hem trobat el Barkaffi anomenat Fjoruhusid, una casa de fusta amb una gran terrassa construida al 1956, però com que pluvia moltens hem ficat dins, per cert molt petit però coqueto. Hem menjat una sopa de peix que és la especialitat de la propietaria (3.900iks) Sidgur Einardottir. Allà com que tothom estava molt a prop hem coincidit amb una parella alemanya de Dresden que anaven amb moto una BMW 1200. El camí de tornada pel mateix lloc ha estat dur perque no parava de ploure. Hem arribat al cotxe al cap de 3/4h caminant, tots xops, ens hem canviat de roba. Hem seguit amb el cotxe per la carretera C574 fins arribar a Hellissandor. Hem posat benzina 2210 iks allà hem vist l'arc de Sant Marti però el sol ha sortit només per veure l'arc i després ha tornat la pluja que ens ha companyat 30 Km més fins arribar a nou hotel anomenat Hotel Frammes (Nesvegur, 6 Grundarfjordur). Gràcies al nostre Garmin hem arribat aproximadament cap a les 18:00h. aquest hotel és dins la població Grundarfjordur. Hem sopat al mateix hotel un bacallà molt bo (9680iks).
Al final del dia hem fet 209,8Km.

Dia 11 d'agost 2012

Avui ens hem aixecat veient el sol, tot un luxe!!! Decidim fer uns kilometres en darrera per poder veure el paisatge amb sol.
Hem agafat la C574 en direcció Arnarstapi, de camí ens hem parat a Olafsvik per veure arran de carretera el Pakkus una casa que data del 1800 ara convertida en botiga d'artesania. Estava tancada però l'hem vist per fora. Abans però només sortir de l'hotel hem posat benzina (8.001iks). A Olafsvik també hem vist l'esglèsia que està formada per triangles i vista des de d'alt sembla un bacallà sec. Hem seguit per la C579i hem parat en una platja anomenada Skadsvik on l'any 1962 si va trobar una tomba d'un vikingo. Hem continuat per la C579 fins arribar al far Saxolan, on es pot veure el Snaefellsjokull i tot seguit hem agafat la C574 on hem pogut veure un krater de Saxolan. Hem seguit i hem parat a Dvitvik per veure les pedres de pes i la gran platja pn hi ha restes d'un vaixell britànic que va naufragar l'any 1948. A l'arribar a Anarstapi hem agafat la C570 que deia 7Km fins a Snaefellsjokull, una carretera sense asfalta i molt xula. A l'inici d'aquesta carretera és troba una cova petita anomenada Songhellir on et pots ficar a dins i cantar com els angels. Al final d'aquesta carretera hem anat a para altre cop a la C574 a l'alçada de Olfasvik i hem anat fins a Stykkisholmur per la C58, aquest és un poble pesquer on hi ha una esglèsia molt carateristica. Des d'auest pobles ja hem agafat la C54, la C59 totes dues sense asfalta i després la C68 asfaltada per acabar a la C1 la carretera que volteja tota la illa i és clar asfaltada. Gràcies al Garmin hem arribat a l'hotel Gauksmyri a les 19:30h. És un hotel dedicat al món del caball. Hem sopta al mateix hotel (9.400iks) i hem donat una volta pels voltants.
Hem total avui hem fet 352,6Km.

Dia 12 d'agost 2012

Avui el dia s'aixecat núvol però cap al final ha sortit el sol i la pluja es potdir que ha fet acte de presència no gaire estona. Hem començat per la peninsula Vatnsnes, hem anat al punt d'informació anomenat Hvammstangi, on un noi molt vikingo amb parla castellana ens ha informat de les coses que podiem veure en aquesta peninsula, sobretot veure foques. També ens ha dit que l'excursió que voliem fer la nº 37 del llibre "Excursiones por islandia" no la podiem fer perque  el camí l'havien tancat per que la gent que la feia es feia mal.
Hem cmençat a fer el recorregut que ens havia dit el noi vikingo. Primera parada per veure foques, sense resultat. Al final hem arribat a Illusgastadir, la part més al nord de la peninsula. En aquí hi ha un recorregut que es pot fer caminant, està marcat. Al final del recorregut hi ha una caseta amb dos binocles amb els quals hem pogut veure alguna foca. Hem tronat al cotxe, hem continuat per la mateixa carretera la C711 i hem trobat l'inici de l'excursió que voliem fer, és a dir l'antiga factoria pesquera anomenada Hindisk i efectivament hi havia un rétul que deia que el camí era tancat. Continuem per la C711 hem arribat a la roca Hvitserkur. Des del mirador hem fet una foto i hem seguit per la C711 fins arribar a Borgarvirki, una mena de fortalesa feta amb pedra. Aquí hem vist uns espanyols que canviaven una roda que tenien punxada del 4x4, ho han fet amb bastanta rapidesa, actuaven en equip eran dues parelles. Després hem seguit i hem enllaçat amb la C1, la carretera general, i hem parat a l'esglèsia de pedra Pingeyrar i d'aquí ens hem dirigit a Blonduos, on hem vist una esglèsia que sembla un volcà. Aquí ens ha començat a ploure, hem seguit per la C744 fins a Saudarkrokur on hem agafat la C748, una carretera sense asfaltar i després de 16km amb sutracs  hem arribat a Grettislang. Aquí hem trobat dues piscines d'aigua calenta naturals, una a 37º i l'altre a 40º. Hem pagat 700iks i ens hem banyat. Tot i que feia fred, a dins la piscina s'estava de conya. Al sortir de l'aigua gens de fred i una tranquilitat al cos excepcional. Aquí també hi ha un camping i una cafeteria. Quan hem sortit d'aquí eren aprox 17:35, ens quedaven 160Km per arribar a l'hotel. Per la C748 hem vist una manada de cavalls al mig de la carretera. Hem seguit per la C75 per la costa i hem enllaçat per la C76 i després per la C1 fins arribar a Akureyry, i després uns 12Km fins arribar a l'hotel Country. Hem arribat cap a les 20:12h gràcies de nou al nostre Garmin. Hem sopat al mateix hotel (7640iks). Hem fet 362Km.

Dia 13 d'agost del 2012

9:38h Sortim de l'hotel en direcció a Godafoss per la C1. Hem trobat aquesta cascada de 12m d'alçada i té una llargada de 180Km, després d'unes antenes de ràdio en un cartell petit a la dreta de color blau que diu Godafoss. A les 10:42h anem a l'altra banda de la Godafoss. A les 11:30h sortim de la Godafoss. Hem trobat uns que anaven amb bici i uns altres en moto. Hi ha un restaurant GuestHause Fosshol, just devant d'un pont que va ser construit al 1972. Ara ens dirigim cap a Myvath primer per la C1 i després la C848 (per cert per fer la volta al llac Myvath per la dreta ens trobem amb la C848 i la que va cap a l'esquerra és la C1. Hem parat a Hofdi, on hem caminat per un footpath uns 10 minuts. Després seguint per la C848 hem parat a Dimmuborgir (el pais dels TROLLS). Diuen que els trolls només es veuen al desembre a l'estiu estan dormint. la lava fa formes amb les roques, formes de trolls per això se li diu pais dels trolls. Hem anat fins a Bjarnarflag, on hi ha un llac d'aigua calenta, està a la mateixa carretera C1 i després ens hem arribat fins Reykjahild, per veure on era el punt d'informació per que d'ell sorten els Busos que van cap a Asja (MYVATH BUS). Hem posat benzina (8000iks) i hem passat pel super (4.349iks). Cap a les 15:00h ens hem dirigit cap a la C863 per arribar al Maar Viti, de fet arribas quan s'acaba la carretera C863. Hem donat la volta al crater caminant amb un vent que quasi se'ns emporta però a siguit divertit. Cap a les 16:00h hem sortit del Maar Viti i baixant per la C863 hem parat per que hem vist un parking de cotxes on hi ha una parada de hot dogs, era Leirhnjukur. Hem fet una passejada fins arribar al cim del Leirhnjukur. Hem començat a caminar cap a les 16:12 i a les 17:37 marxavem del parking. A l'inici de la C863 hi ha una dutxa on hi surt aigua calenta i un water. Després d'enllaçar amb la C1 hem arribat a Hverir, un llac on es veu brullar aigua calenta i el magma del terra, sembla un desert. Passejada pel footpath que hi ha marcat i amb una podor insoportable. Per la C1 hem trobat un desvio que deia Myvath Naturebath Jarobodin, uns banys d'aigua calenta, l'entrada val 2800iks. Com que hi ha un restaurant i per l'hora que és 19:00h decidim sopar (sopa Goulat, amanida de pasta self service, un plat del dia que consistia en pollastre arròs, pure de patates i verduretes) (5200iks). No ens hem volgut banyar, l'experiencia que vem tenir la Grettislang va ser molt maca i aquí hi havia molta gent. Cap a les 20:32 hem arribat a l'hotel Fosshotel Laugar, a l'hivern és una escola-residència i a l'estiu el fan servir d'hotel. Avui hem fet 174Km.

Dia 14 d'agost del 2012

A les 7:04 marxem de l'hotel Fosshotel Laugar i anem cap a Reykjahid per poder agafar l'autobus per anar a Asja. A les 8:00h puntual ha sortit l'autobus. L'excursió ens costa 39.000iks (273€). Primer hem agafat la C1 i després la F88, una carretera plena de sots i evidenment sense asfaltar. A l'inici de la carretera hi ha un rètol on es veu el cràter d'un volcà on diuen que en Tom Cruiese va rodar una pel.li. La primera parada que hem fet ha estat després de que l'autobus passes el riu, hem vist una petita cascada. La següent parada ha sigut a Heroubreid on hi ha una caseta-refugi, una castea-lavabo i un punt d'informació amés a més d'un camping. Aquí ens hem menjat el bocata que portavem i la guia ens ha explicat la Saga d'aquell home que era bo i es va convertir en dolent. Ens ha ensenyat el refugi on va estar amagat. Després d'aquesta parada n'hem fet un altre en el lloc on els astronautes que van anar a la lluna l'any 1968 es van entrenar, doncs el terra és el mateix o semblant al que hi ha a la lluna. Finalment hem arribat al parking on comença l'excursió fins arribar al Llac Viti d'Askja, uns 2,5Km que es fan caminant. No hem vist res de res del camí, doncs hi havia molta boira. A l'arribar al llac la guia ens ha assenyalat un camí a l'esquerra per on baixar, era una mica dificultós però hem baixat uns quants. eren uns 100m fins arribar al llac. Un cop a baix hem anat cap a l'esquerra on hi havia una petita platja, ens hem tret la roba i ens hem banyat, la temperatura de l'aigua era de 27ºC. Hem fet el camí de tornada, hem agafat altre cop l'autobus i hem arribat altre cop a Reykjahid cap a les 19:30h. Hem agafat el cotxe i ens hem dirigit cap a l'hotel Gigur a la població de Skutustadir. Per cert una habitació super, super petita, em sembla que mai haveim estat en una habitació tan petita. Hem sopat al mateix hotel 7680iks. Avui hem fet 57Km més els 100Km amb l'autobus.

Dia 15 d'agost 2012
Sortim de l'hotel Gigur després de veure els Skutustadir que són els pseudocràters. Ara mateix són les 10:15 i anem cap a Dettifoss. A les 19:15 sortim de Vesturdatur, abans però de marxar hem vist un cartell que deia Eygan per veure la "ferradura". Hem aparcat el cotxe i hem començat a caminar. Finalment hem vist la ferradura. Ara són les 19:38h. Ara si que sortim de Vesturdatur. Cap a les 21:15 hem arribat a l'hotel Fosshotel de Husavik. Avui hem fet l'excursió de 3h nº23 del llibre "Las mejores rutas por la costa y la montaña de Islandia" de l'editorial Rother.
Avui hem fet el següent recorregut:
Pseudocraters-Dellfoss-Dettifoss-Haufrafoss-Vesturdatur-Kheitter-Roular-Karland Kerling-Eysan-Husavik.

Hem fet 175,3Km.

Dia 16 d'agost del 2012

9:47h Sortim de Husavik, en direcció a Asbirgy a buscar el famós EYGAN.
12:56h sortim de Asbirgy. Ens queden 186Km fins a Egistadir per la carretera 864.
15:53 sortim de Hafragilsfoss des de l'altra banda
16:45 sortim de la Dettifoss des de l'altra banda.
17:42 estem al creuament de la C1 amb la F88 aquesta és la que vem fer quan vem anar a Askya.
19:45 hem arribat a l'Hotel Edda de Egistadir, és una escola convetida en Hotel durant els mesos d'estiu. La noia de la recepció ens informa que l'escola comença el dimarts que ve. És aquí on provem el licor Poseninvin, famés aquí a Islandia. Sopem al mateix hotel 10950iks. Hem fet 270,3Km.

Dia 17 d'agost del 2012

9:17h Marxem de l'hotel cap al Llac Lougirin
12:14h sortim de la casa de Grunn Skirducklaustur. Abans però hem fet una excursió de 2,5Km. Hem caminat per veure una cascada de 100m però la boira ens ho ha impedit.
15:25h sortim de Breidalsvik un poble petit i tranquil amb un cafe-markur on hem menjat Soup of the day and Bread (2.500isk). L'adreça del café és: Kaupfjeland-Breidalsvik, Solvellir,25 Breidalsvik. Abans de sortir del poble hem posat benzina 6000iks i hem comprat una aigua 300iks.
17:22h Sortim de Djupivogur. Després de fer un té al Langabud on hi havia una cuinera vasca (700isk). I hem anat a veure uns ous que va fer un dissenyador dáqui islandia que simbolitza 36 ous dels diferents ous que ponen les diferents aus que es poden trobar per la zona. Tots tene la mateixa mida excepte un que és més gran que simbolitza l'ou de les aus que hi ha a Djupivogur.
20:00h Hem arribat a la Guethouse Sketakun de Skatafell. Hem sopat a la casa del costat, una mena de self-service però una mica car (9.400iks). Adreça: Kistugili ehf, Skatafell,1  781 Hofn i Hornafirdi. Avui hem fet 369,7Km.

Dia 18 d'agost 2012
9:08h. Sortim del Guesthouse Sketatuan direcció Jokursalon.
12:08. Sortim de Jokursalon i anem cap a Skaftafell.
Ara són les 17:21h, hem fet una excursió fins la svartifoss i hem continuat fins Skudarler on es veu tota una vista impressionant, i hem seguit un camí que portava fins a Kristivak o un nom semblant.
A Skaftafell hi ha un centre-camping amb tot de comoditats, pot ser un lloc per estar-s'hi 2 o 3 dies i aprofitar per fer excursions, hi ha un plano d'excursions que val 300iks. En el mateix centre hem comprat un llibre de Hamval, Llegendes vikinges (1700iks).
Anem en direcció a Kiskjubaejarkbuster i cap a les 20:00h sortim de Kirkjubaejarklaustur, després de donar mil voltes per poder veure el "suelo de la iglesia". Per trobar-ho, si veniu de Hofn per la carretera 1 després de la rotonda abans d'entrar al poble deixeu el cotxe en uns panells d'informació que hi ha a la dreta, aneu darrera els panells, allà trobareu una escala per saltar la tanca, després de passar la tanca aneu cap a l'esquerra, seguiu el caminet i al cap d'un 10 minuts després de passar unes cases a mà esquerra, veureu el "suelo de la iglesia". A partir d'aquest poble Klaustur fins a Vik ens queden 72Km.
Hem posat benzina (8000iks).
20:52h Arribem a l'Hotel Lundi. Sopar a l'Hotel 10.560iks. Avui hem fet 245,2Km.

Dia 19 d'agost 2012

9:20h. Sortim del Hotel Lundi de Vik en direccio a Dyrholaey.
10:37h. Sortim de Dyrholaey, després de veure els Puffins i de passar fred perque feia molt aire. Ara en direcció  Skogerfoss. A les 12:32h hem agafat la carretera 221 hi hem anat fins la glacera Solheimajoküll. Hi ha per fer excursions per la glacera de 1h a 2h al preu de 6000isk. Nosaltres però no en fem cap però caminem una mica pels voltants.
Arribem a la Skogerfoss. S’han de pujar 375 escalons si es vol arribar a dalt la cascada. Hi ha una vista impressionant. Aquesta cascada té 62m d’alçada. Hi ha la llegenda que un viking va llençar un tresor a la cascada i que quan un noi jove va voler rescata el tresor l´únic que va aconseguir va ser la nansa del cofre i durant molt de temps aquesta nansa va estar a la porta de l’esglesia de Skogar i ara es troba al Museu de Skogar.
13:44h Ens dirigim per la C1 cap a la Selgalandsfoss que segons diuen es pot passar per darrera.
A les 14:23 però fem una parada a la botiga de l’últim volcà que va entrar en erupció el Eyjafjallajökull, nom impronunciable. A les 15:30h sortim de la cascada Selgalandsfoss vem molls. Ara anem cap al far per la C254. Sorpresa a les 16:12h arribem però no hi ha cap far, hi ha un ferry que porta a la illa de Vestman. Decidim no agafar-lo és massa tard. Això requereix dos dies més i no els tenim.
A les 19:00h arribem al Bitra Bed and Breakfast, està just al costat de la C1.
L’habitació es amplia i té quarto de bany. A les 19:22h decidim apropant-se a la ciutat de Selfoss per sopar quelcom. Hem trobat un restaurant Menam tailandés, mengem nudels amb pollastre i pollastre amb verdures servit amb arròs i una petita amanida. De postres un gelat fet amb la llet d’una granja veïna.
MENAM-Restaurant Guesthouse
Eyrarvegi,8 Selfoss.
El sopar ens costa 6920 isk.
21:55h Marxem de Selfoss. Ens queden 20Km per ver per arribar al Bed and Breakfast anomenat Bitra.
Avui hem fet 198,9Km. En portem fets 2681,4Km.

Dia 20 d'agost 2012

8:18h. Sortim del magnific Bed and Breadfast Bitra. Molt maco i molt senzill però també molt car (140€ la nit). Però el lloc s’ho mereix, muntanyes, cavalls…. L’amo ens explica que se’n va 15 dies a fer la volta per Islandia amb cavall.
9:00h Arribem a Galtalaekur. I a les 9:18h inicien la carretera F225 (2746,5Km) que ens portarà a Landmannalaugar. Arribem al final de la F225 (2793,8Km) i per tant a Langaudonar.
15:21h Ens estem intent ant canviar de roba. Ho aconseguim i a les 15:41h estem menjant el bocata que ens haviem preparat abans de l’excursió. Hem arribat a fer l’excursió i hem arribat fins els nostre objectiu és a dir fins a Bredistislava, però ens hem mullat molt, molt, moltíssim.
16:10h Marxem de Landmannalaugar plujós, molt plujós.
17:15h Arribem al final de la F208, on hi ha una central eléctrica i es converteix en la 208, està asfaltada per això no porta la F al devant. Després agafem la C26.
17:30h Parem a fer una xocolata calenta (1000isk) a Hrauneyjar, un lloc on hi ha per dormir i menjar bastant xulo. T’has de posar uns peucs a l’entrar o treure’t les botes. Obtem pels peucs.
18:00h Sortim d’aquest refuge HRAUNEYJAR (habitations i restaurant selfService.
Ara cap a Rykyavik per la 26, la 32, la 30, la 1, i la 49.
20:02. Arribada de nou al Best Western Hotel de Reykjavik.
Com que portem moltes coses mullades obtem per anar a l’habitació i estendre la roba. La meva jaqueta verda va regaliman aigua per tot arreu i li demano al de recepció si me la pot secar. Molt amable me la torna al cap d’una hora totalment seca.
Decidim anar a sopar al restaurant que hi ha al costat de l’hotel”La Luna”. Plat de pasta pels dos, una paella de pasta diuen, i dos cerveses. Ens costa 5000 isk.
Avui hem fet 309,3Km. Portem fets 2990Km.
LA LUNA
raudararstigur 37.

Dia 21 d'agost 2012

9:09h. Deixem el cotxe a l’areoport doméstic de Reykjavik. Hem fet 2993,5Km.
Tornem al centre caminant, és poc tros i des de l’areoport veiem el Park City, on hi ha l’Ajuntament. Anem a la llibreria Máls og Menningar, on comprem un llibre de fotos d’Islandia i un llibre de llegendes islandeses.
Després anem a un super Bonus on comprem les tipiques galetes Principe Polo i peix sec per la familia.
Entrem al café Frú Breglandg, en el típic carrer Laugavegur on hi ha també una llibreria però més cara.
16:38h Ja son dins l’avió. Aquest no es tan guay com el que ven venir. No té pantalla de TV individual.